A tisztítószerek és a meghívók titkos kapcsolata

Óriási fába vágtam a fejszémet, ugyanis vállalkozni készülök. Persze nem olyan nagybetűsen – a fő állásomat még nem merem otthagyni, de mellékállásban nagyon komoly munkára készülök. Egy régi barátnőm ugyanis beszervezett egy mlm üzletbe, ahol minőségi bio tisztítószereket értékesítünk. Az üzleti modell szerint a legjobb, ha ezeket a tisztítószereket „használat közben” népszerűsítjük, hisz nincs annál jobb reklám, mint amikor az érdeklődők a saját szemükkel látják, hogy milyen csodákra képesek ezek a szerek!…

Úgy tervezem, hogy a saját lakásomban hetente kétszer tartok ilyen bemutatókat. Először természetesen az ismerősi körömet hívnám el, de később tervezem, hogy a közeli lépcsőházak levelei közé is elhelyezek meghívókat. A fiammal már ki is találtunk egy jópofa szöveget és grafikát – most már csak kézzel foghatóvá kéne tenni az ötletet, vagyis a tervből már csak az utolsó láncszem, a meghívó nyomtatás hiányzik.

Ez egyik délutánt rászántam, és nyomdák után keresgéltem a neten. A Color Nyomda rögtön felkeltette az érdeklődésemet a hatalmas méreteivel és nem mindennapi, modern gépparkjával. Az is nagyon szimpatikus volt, hogy a honlapjukon több utalást is találtam arra, hogy kisebb tételű megrendeléseket is nagyon szívesen fogadnak, mindamellett rövid határidőkkel dolgoznak, ami még az én vállalkozásom esetében sem mellékes.

Tudom, hogy nevetséges dolog az én kis kezdő vállalkozásomnál ennek annyira nagyon utánanézni, de a Color Nyomda referenciái közt nézelődve olyan nevekkel találtam magam szemben, mint a Mol, a Seat, a Lego, az Új Ház Centrum, sőt az Unicef és még sorolhatnám. Ha ilyen nagy nevek nem tévedtek, akkor nekem sincs veszítenivalóm, ha velük szándékozom a meghívó nyomtatás komoly feladatát elvégeztetni – gondoltam.

De a viccet félretéve, azért lényegesebb dolgokat is megnéztem a Color Nyomda holnapján, csak ez utóbbit is érdekesnek tartottam. Olyanoknak olvastam még utána, mint például a leadási segédlet, avagy a nyomdai kisokos – a weboldalon az az alcím szerepel egyébként, hogy: “avagy elveszve a nyomdai szakszavak útvesztőjében”. Ez a nagyon elmés és teljesen valós igazságtartalmú mondás lehetne ugyanis a mottója ennek a leírásnak, hogy: nem érthet mindenki mindenhez – úgyhogy ennek megfelelően egy alapos és részletes leírást találunk olyan szakkifejezésekkel és olyan tudnivalókkal, mint az alátöltés, az állományformátumok, aranyozás, átfordítás, buktatás, banding, bekötés, bigelés.

Ha ezeken a leírásokon átrágom magam, akkor biztosan egy nagyon profi meghívót vagy akár kisebb-nagyobb kiadványt is le tudok gyártatni a Color Nyomdával együttműködve.

De én még mielőtt elvesztem volna ezeknek a hasznos leírásoknak az útvesztőjében, gyorsan ráklikkeltem az egyébként roppant átláthatóan kialakított weboldal „Kapcsolat” fülére, ahol találtam egy online nyomtatványt, mely tulajdonképpen egy ajánlatkérés.  Itt meg kell adnunk pár adatot: a nevünket, esetleges cégadatot, e-mail címet, telefonszámot és a megrendelésünk, illetve a probléma leírását. Ezt elküldve, rövid időn belül választ is kapunk, és a nyomda szakembereivel meg tudjuk beszélni a nyomdaipari megrendelésünkkel, akár a meghívó nyomtatással kapcsolatos elképzeléseinket.

Úgy érzem, nemsokára az én vállalkozásom is a Color Nyomda referenciái közé kerülhet. Végül is, miért ne sikerülhetne?